تور لحظه آخری جیپور

تور جیپور

شهر جیپور یکی از شهرهای بسیار زیبا و خاص کشور هندوستان است. سفر با تور جیپور کار شما را برای بازدید از اماکن دیدنی و خاص این شهر راحت‌تر می‌کند. پیشنهاد می شود در سفر به شهر جیپور طوری برنامه ریزی کنید که تمامی مراکز دیدنی این شهر را بازدید نمایید.

سفر به هندوستان با تور جیپور

 شهر جیپور یکی از شهرهای توریستی کشور هندوستان می‌باشد. این شهر مهمترین مرکز گردشگری کشور هند شناخته می‌شود. تلفظ اصلی این شهر به زبان انگلیسی جایپور می‌باشد. شهر جایپور در شمال غربی هند واقع شده است. جالب است بدانید که شهر جیپور مرکز ایالت راجستان می‌باشد. شهر جیپور اولین شهر در کشور هند است که دارای طرح شهری منظم می باشد. این شهر نزدیک به سه میلیون نفر جمعیت دارد. سال تأسیس آن ۱۷۲۸ است.

 در کشور هندوستان شهر جیپور با نام شهر صورتی معروف است، دلیل این امر نیز ساختمان های صورتی رنگ این شهر می باشد. مساحت این شهر نزدیک به ۲۰۰ متر می‌باشد. جالب است بدانید که اولین بناها را در شهر جیپور ماهارا جاسینگ فرمانروای آمبر تأسیس کرده است. توجه داشته باشید که در سفر به جیپور حتماً مراکز و ساختمان های قدیمی این شهر را بازدید کنید. در میان این ساختمان ها می توانید عکس های یادگاری فراوانی تهیه نمایید.

تور جیپور | قیمت تور جیپور | تور ارزان جیپور | تور جیپور لحظه آخری

دانستنی های مهم برای سفر به جیپور

 از دانستنیهای مهم که در سفر با تور جیپور باید بدانید زبان رسمی مردم این شهر می باشد، چرا که لازمه ارتباط برقرار کردن با مردم این شهر دانستن زبان رسمی مردم آن است. علاوه بر زبان هندی که در کشور هندوستان افراد با یکدیگر صحبت می کنند، می توانید افرادی را نیز مشاهده کنید که به زبان انگلیسی در حال مکالمه هستند. واحد پول که در این شهر معامله می گردد روپیه می باشد. شما می توانید با چنج کردن ریال به روپیه در این شهر به راحتی به خرید بپردازید.

جالب است بدانید که روزگاری در کشور هند مردم به زبان فارسی صحبت می‌کردند. ازویژگی های ممتاز گردش در شهر جیپور صحبت کردن کاسبان و مغازه داران به زبان انگلیسی می باشد. این ویژگی کار را برای توریست و گردشگران بسیار راحت می کند، چرا که بسیاری از افراد به زبان انگلیسی تسلط دارند ولی زبان هندی کمی سخت و دشوار است و صحبت کردن با این زبان در این شهر کار مشکلی است.

تور جیپور | قیمت تور جیپور | تور ارزان جیپور | تور جیپور لحظه آخری

فرهنگی مردم شهر جیپور

 فرهنگ سنتی و رسوم و آیین قدیمی شهر جیپور بیشتر از دیگر شهرهای پر رفت و آمد هند به چشم می‌خورد. در سفر با تور جیپور میتوانید فرهنگ قدیمی و اصیل مردم هند را مشاهده کنید. سنت های قدیمی مردم شهر جیپور در خوراک و پوشاک مردم بیشتر به چشم می آید. بسیاری از گردشگران تمایل دارند که این تفاوت های فرهنگی را مشاهده کنند و از دیدن این سبک لباس پوشیدن و این مدل غذا خوردن لذت ببرند.

اگر تمایل دارید فرهنگ اصیل هندی را تماشا کنید و یا بر روی فرهنگ اصیل و قدیمی کشور هند مطالعه می‌کنید حتماً به شهر جیپور سفر کنید. نه تنها در پوشش لباس و خوردن غذا بلکه در ساختمان ها و مراکز خرید این شهر نیز می‌توان تمام آداب و رسوم هند را مشاهده نمود. اگر تمایل دارید جذابیت های فرهنگی کشور هند را از نزدیک مشاهده کنید به شهر زیبا و خاطره انگیز جیپور سفر کنید.

 آب و هوای شهر جیپور

 قبل از سفر به هر نقطه‌ای باید اطلاعات کافی و مناسب را در رابطه با آب و هوای آن مکان کسب کنید. سفر با تور جیپور به کشور هندوستان نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد. شهر جیپور هندوستان یکی از شهرهای پرتردد کشور هند شناخته می‌شود و دارای آب و هوای گرم است.

گرمترین ماههای سال در این شهر اردیبهشت و خرداد می‌باشد. هوا در اردیبهشت‌ماه به گرم ترین حالت خود یعنی به ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. خنک ترین زمان در این شهر نیز دی ماه است. هوا در دی‌ماه مابین ۱۲ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد است. البته هوا در دی ماه به خنک ترین حالت خود به ۷ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد. البته آذرماه از نظر آب و هوایی شبیه به دی ماه می باشد. با ادامه این مطلب همراه باشید تا بهترین زمان سفر به جیپور را تشریح کنیم.

تور جیپور | قیمت تور جیپور | تور ارزان جیپور | تور جیپور لحظه آخری

بهترین زمان سفر به جیپور

 همواره میان گردشگران و توریست بهترین زمان سفر به مقصد مورد نظر از سوالات کلیدی و مهم می‌باشد. در این بخش به تشریح بهترین زمان سفر به جیپور می‌پردازیم. به صورت کلی ماه های اکتبر تا مارس بهترین زمان سفر با تور به شهر جیپور می‌باشد. آبان تا فروردین ماه شهر جیپور خنک است و از آن گرمای شدید دیگر خبری نیست. از اوایل آبان تا اواسط فروردین ماه بهترین روزها برای سفر به شهر جیپور را می‌توانید انتخاب کنید.

همواره با تور جیپور به این شهر توریستی و زیبا سفر کنید. البته توصیه می شود در ماههای آذر، دی و یا بهمن بلیط های خود را برای بازدید از شهر رزرو نمایید چرا که بیشترین میزان خنکی هوا در این ماهها می باشد. به راحتی می توانید به خرید و گشت گذار بپردازید. البته از ویژگی‌های ممتاز و برجسته شهر جیپور سفر در زمستان می باشد که این ویژگی را کمتر شهری در قاره آسیا دارد.

تور جیپور | قیمت تور جیپور | تور ارزان جیپور | تور جیپور لحظه آخری

ویژگی آب و هوا در جیپور

 همانطور که اشاره شد ماه‌های آبان تا فروردین بهترین زمان سفر به کشور هندوستان و شهر جیپور می‌باشد. در این روزها نسیم خنک هوا همراه با آفتاب ملایم خورشید هوا را برای بازدید و تفریح بسیار مناسب می کند. البته اگر می خواهید از اماکن دیدنی این شهر بازدید کنید حتماً در ماه اکتبر به این شهر سفر کنید. در فصل زمستان که از آذرماه شروع می‌شود و در بهمن ماه به پایان می‌رسد، شبها هوا بسیار خنک تر است.

هوا در این ایام در شهر جیپور تا ۵ درجه کاهش پیدا می کند و به یک هوای مناسب و ایده آل جهت گردش و خرید تبدیل می‌شود. میزان بارش در جیپور اندک است ولی آنچه مسلم است در این شهر هر ۱۰ سال یک بار برف می بارد. بیشترین بارش‌ها از نوع باران است که در طی سال و مخصوصاً در فصل پاییز و زمستان امکان بارش بیشتر است.

تور جیپور | قیمت تور جیپور | تور ارزان جیپور | تور جیپور لحظه آخری

جاذبه های گردشگری جیپور

 شهر توریستی جیپور در کنار شهر دهلی ازشهرهای پر مخاطب شناخته می‌شود و از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است که در چهار بخش بعدی به تشریح این جاذبه های گردشگری می‌پردازیم.

کاخ شهر

 از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر جیپور که در سفر با تور جیپور حتما آن را بازدید می کنید کاخ شهر می باشد. این کاخ در قلب شهر جیپور قرار گرفته است. سال تأسیس این بنا مربوط به قرن نوزدهم می باشد. این بنا تلفیقی از معماری هندی، مغولی و اروپایی می باشد.

 هاوا محل

 ممتاز ترین نقاط شهر جیپور که معروف به شهر صورتی می باشد هاوا محل نام دارد. این مکان نزدیک به کاخ شهر است. این مکان در سال ۱۷۹۹ ساخته شده است. بنای هاوا محل از مصالحی همچون سنگ قرمز صورتی می‌باشد.

 رصد خانه جانتار

 از دیگر جاذبه های گردشگری جیپور رصدخانه این شهر می‌باشد. این بنا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و در سال ۱۷۳۸ ساخته شده است.

تور جیپور | قیمت تور جیپور | تور ارزان جیپور | تور جیپور لحظه آخری

 دیگر اماکن دیدنی جیپور

 در ادامه تشریح جاذبه های گردشگری جیپور چند مکان دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در سفر با تور جیپور حتماً برنامه ریزی کنید که این اماکن را بازدید نمایید.

موزه آلبرت هال

موزه آلبرت امروزه به عنوان قدیمی ترین موزه راجستان شناخته می‌شود. این موزه در باغ رام نیواس واقع شده است و مردم از سال ۱۸۷۷ به بعد می توانند به این موزه مراجعه کنند. البته سنگ بنای این موزه در سال ۱۸۷۶ بنا شده است. این موزه را آلبرت ادوارد بنا نهاده است.

باغ وحش جیپور

 باغ وحش شهر جیپور در فاصله کمی از موزه آلبرت هال واقع شده است. این باغ وحش که به جانورشناسی هم شناخته می‌شود از جاذبه های پرطرفدار شهر جیپور می‌باشد.

 جال محل

 کاخ آب یا جال محل از دیگر جاذبه های گردشگری شهر جیپور می شود. جال محل در قلب دریاچه من ساگر واقع شده است که یکی از زیباترین اماکن شهر جیپور شناخته می شود. می توانید در این محل عکس های یادگاری تهیه نمایید. جالب است بدانید که قدمت این محل نزدیک به سه قرن پیش می باشد که برای مهمانی و شکار در نظر گرفته اند.

تور جیپور | قیمت تور جیپور | تور ارزان جیپور | تور جیپور لحظه آخری

تفریح در هند با تور جیپور

 بی شک یکی از تفریح های مناسب دیدن اماکن خاص و قدیمی می‌باشد، تفریحی که در تور جیپور حتماً توسط لیدرهای تور و مسئولان سفر برنامه ریزی شده است. با شرکت در این تور می توانید اماکن دیدنی بسیاری را مشاهده کنید که در این بخش چند مورد دیگر را عنوان می‌کنیم.

 قلعه آمیر

 قلعه آمیر در شهرک آمیر قرار گرفته است. ۱۱ کیلومتر مانده به شهر جیپور قلعه های بسیار زیبا بنا شده است که افراد تمایل بسیار زیادی جهت دیدن این ساختمان دارند. این بنای زیبا که مشرف به دریای مائوتاست می باشد در قرن ۱۶ ساخته شده است.

 قلعه جاگار

دقیقاً روبروی قلعه آمیر قلعه زیبا و محکمی بنا شده است که جاگار یا جایگراه نام دارد. برای دفاع از شهر جیپور در قرن ۱۸ این بنا ساخته شده است. نام دیگر این قلعه پیروزی می باشد و مردم هند و توریست های قدیم آن را به نام قلعه پیروزی می‌شناسند.

 فیل سواری

 سفر کردن به کشور هندوستان بدون تجربه فیل سواری بی مزه و ناقص است. مکانی به نام الفنتستیک وجود دارد که مخصوص فیل سواری می باشد.

تور جیپور | قیمت تور جیپور | تور ارزان جیپور | تور جیپور لحظه آخری

جاذبه های طبیعی در شهر جیپور

 یکی از جاذبه های طبیعی و بکر شهر جیپور که توصیه می‌شود در سفر با تور جیپور حتماً از این مکان دیدن نمایید، اردوی جنگلی شهر جیپور می‌باشد. در این اردو می توانید پیاده روی کنید و اکوسیستم خاص و منحصر به فرد را از نزدیک مشاهده کنید. گونه‌های مختلف گیاهی جانوری را می توان از نزدیک مشاهده نمود. شهر جیپور دارای تفریحگاه های ساحلی و اجرایی می‌باشد. اقامتگاه‌های تعطیلاتی فراوانی در این شهر واقع شده است.

هتل های با کیفیت در این شهر پر تردد می باشند. در برخی از هتل های این شهر رقص و پایکوبی وجود دارد که جذابیت فراوانی برای توریست و گردشگران ایجاد می‌کنند. به صورت کلی شهر جیپور دارای منابع بسیار باکیفیتی از سازگاریهای محلی و غذایی می باشد. حتما این شهر را برای سفر خود انتخاب کنید.

مراکز خرید در سفر با تور جیپور

 در سه بخش بعدی توضیحاتی در رابطه با مراکز خرید شهر جیپور ارائه می دهیم. می‌توانید در سفر با تور جیپور به مراکز فوق مراجعه کنید و به خرید اجناس متنوع و سوغاتی های جالب بپردازید. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

بازار باپوجیپور

 از معروف‌ترین بازارهای شهر جیپور می‌باشد. در این بازار می توانید انواع سوغاتی و پوشاک را تهیه نمایید. حتماً دقت کنید در این بازار به چانه‌زنی با فروشندگان بپردازید.

 فروشگاه سوغات جیپور

 فروشگاه سوغات جیپور یک فروشگاه مناسب جهت خرید مجسمه، تابلو، کیف و صنایع دستی می‌باشد. فروشگاههایی همچون صنایع دستی و فروشگاه سوغات طلایی نیز از مکان های مشابه این مورد می باشند.

 مرکز خرید ورلد

 دراین مرکز خرید علاوه بر فروشگاه هایی که دارد می توانید از رستوران و کافی شاپ ها نیز بهره مند شوید. این مرکز خرید نیز مکان مناسبی برای سوغاتی دادن می باشد.

تور جیپور | قیمت تور جیپور | تور ارزان جیپور | تور جیپور لحظه آخری

 اطلاعاتی در رابطه با مراکز خرید

در ادامه معرفی مراکز خرید شهر جیپور به معرفی چند بازار و فروشگاه بزرگ دیگر می پردازیم. در سفر با تور جیپور حتماً سری هم به این مراکز جهت خرید سوغاتی بزنید.

مرکز میراث نساجی

 اگر به دنبال پارچه ای زیبا برای لباس هستید و یا تمایل دارید همراه خود برای سوغاتی پارچه‌ای خاص بیاورید، حتماً به مرکز میراث صنایع نساجی مراجعه نمایید. در این مکان می توانید بهترین و زیباترین پارچه و صنایع دستی را تهیه کنید. هر نوع پارچه با هر طرحی و هر قیمتی که بخواهید در این مرکز خرید وجود دارد.

 مرکز جواهرات سهاراجه

 این مرکز خرید طلا و جواهر بیش از ۲۰۰ مغازه دارد که تقریبا فروشگاه های این مرکز خرید کوچک و نقلی می باشند. برخورد فروشندگان این مرکز خرید بسیار مناسب و ایده آل است. اگر پول خود را می خواهید به طلا تبدیل کنید حتما به این مرکز مراجعه کنید.

 بازار جوهری

 این مرکز خرید در میان هندیان به نام جوهری بازار شناخته می شود. در واقع این مرکز خرید اجناس سنتی و بومی شهر جیپور می باشد

تور جیپور | قیمت تور جیپور | تور ارزان جیپور | تور جیپور لحظه آخری

دانستنی های اقتصادی برای سفر با تور جیپور

 جالب است بدانید که جیپور بزرگترین صادر کننده طلا، الماس و سنگ های قیمتی در آسیا می باشد. تنها شهر دنیا برای پرداختن و تراش کاری کردن الماس آبی می باشد. برای خریدن اجناس دسته اول می توانید در این شهر موارد مناسب و بی نظیر تهیه کنید. روغن خوراکی این شهر نیز زبانزد می‌باشد. الماس طلا نیز در این شهر از محصولات درجه یک به حساب می‌آیند.

 می‌توانید برای خرید طلا به شهر جیپور سفر کنید و طلا و زیورآلات را به بهترین قیمت و با کیفیت خریداری کنید. کشور هند دارای ۳ شهر مخاطب و پر توریست می باشد که یکی از این ها شهر جیپور است. یکی از دلایل سفر خرید خوب و مناسب در این شهر می‌باشد. در پایان به این نکته اشاره کنیم که صنایع دستی شهر جیپور نیز از جمله اجناس مناسب برای خرید می باشند.

تور جیپور | قیمت تور جیپور | تور ارزان جیپور | تور جیپور لحظه آخری

فرودگاه های شهر جیپور

به دلیل اینکه شهر جیپور دارای فرودگاه بین المللی نمی باشد، در سفر با تور جیپور از شهر تهران پرواز مستقیم به شهر دهلی صورت می‌گیرد. دهلی پایتخت کشور هندوستان است و دارای فرودگاه بین المللی گاندی می‌باشد. این فرودگاه نزدیک به ۳۰ دقیقه تا شهر فاصله دارد. مسافران و توریست که قصد سفر به جیپور را دارند ابتدا وارد فرودگاه گاندی شده و سپس به دهلی نو می روند و از این فرودگاه به صورت زمینی به طرف شهر جیپور سفر می‌کنند.

مدت زمانی که طول میکشد از فرودگاه گاندی به صورت زمینی تا شهر جیپور برسید نزدیک به ۲ ساعت می باشد. وسایل نقلیه شهر جیپور به صورت موتور، سه چرخه و موتور سه چرخه می باشد. می توانید در این دو ساعتی که در راه هستید از بزرگراه به سمت شهر جیپور حرکت کنید و جاذبه ها های طبیعی بین راه را نیز مشاهده کنید.

تور جیپور | قیمت تور جیپور | تور ارزان جیپور | تور جیپور لحظه آخری

بلیط ارزان و چارتری در تور جیپور

 یکی از بخش‌های مهم که در قیمت تور جیپور بسیار تاثیرگذار است، تعیین بلیط هواپیمایی به صورت ارزان و یا به صورت چارتر می باشد. در دو گزینه مطرح شده توسط آژانس و تورهای مسافرتی افراد می توانند گزینه مورد نظر خود را جهت سفر با هواپیما برای عزیمت به شهر جیپور مشخص کنند. قیمت سفر با هواپیمای چارتر کمی گرانتر از قیمت سفر با هواپیمای معمولی می باشد.

چند ویژگی و امتیاز در سفرهای هوایی و چارتری قرار دارد از جمله این امتیازها می‌توان به قرار گرفتن در جای مناسب در هواپیما و ارائه خدمات ویژه اشاره کرد. میتوانید در هنگام ثبت نام جهت سفر به شهر جیپور یکی از این دو گزینه را در سفر هوایی مشخص کنید. البته این نکته را بدانید که از فرودگاه تا شهر جیپور نزدیک به ۱۲۰ دقیقه زمان میبرد که شما به مقصد مورد نظرتان برسید.

تور جیپور | قیمت تور جیپور | تور ارزان جیپور | تور جیپور لحظه آخری

پرواز از تهران به شهر جیپور

 برخی از سایت ها بلیط ارزان قیمت تور جیپور را از تهران به فروش می‌رساند. کافی است اقدامات اولیه جهت خرید بلیط انجام دهیدو یا اینکه این کار بسیار مهم را به آژانس های مسافرتی و شرکت‌های معتبر بسپارید. پرواز مستقیم از تهران به جیپور وجود ندارد، چراکه شهر جیپور دارای فرودگاه بین المللی نمی‌باشد. نزدیکترین فرودگاه به شهر گاندی و دهلی نو است که نزدیک به ۱۲۰ با شهر جیپور اختلاف دارد. فرودگاه امام خمینی و مهرآباد تهران پرواز به دهلی نو را در برنامه پرواز خود قرار دادند، می توان جهت سفر به کشور هندوستان ازاین دو فرودگاه استفاده کرد.

منبع : تور ارزان قیمت جیپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *