تور لحظه آخری تایلند

تور تایلند

جاذبه‌های دیدنی بانکوک

بانکوک بزرگترین شهر تایلند است. بسیاری از جاذبه های دیدنی تایلند در این شهر قرار دارد. مکان‌های تماشایی متعدد این شهر گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به آنجا می‌کشاند. سرمایه گذاری که روی صنعت گردشگری انجام گرفته و امکاناتی که در تایلند برای مسافران در نظر گرفته شده موجب می‌شود که مسافران تور بانکوک با خیالی آسوده از جاذبه‌های دیدنی این کشور و شهر بانکوک استفاده کنند.

معبد بودای زمردین بانکوک

این معبد که مجسمه مقدس بودا را در خود جای داده است در محوطه کاخ پادشاهی تایلند قرار دارد. این معبد که وات پراکائو نام دارد از معروف‌ترین نقاط بانکوک است. مجسمه بودا به رنگ سبز و طلایی، ۴۵ سانتی متر ارتفاع دارد و قدمت آن به سال ۴۳ قبل از میلاد می‌رسد. این معبد بهترین مکان برای آشنایی با سنن و فرهنگ بودائیان تایلند است. همچنین محوطه کاخ پادشاهی نیز ما را با نظام سیاسی حاکم بر این کشور بیشتر آشنا می‌کند.

رز گاردن بانکوک

در ۳۰ کیلومتری بانکوک باغی زیبا از انواع گل رز ایجاد شده است که بسیار زیبا و تماشایی است. رز گاردن ۷۵۰ کیلومترمربع مساحت دارد که شامل دریاچه‌ای در داخل باغ نیز می‌شود. از این باغ برای اجرای مراسم فرهنگی تایلندی مانند رقص سنتی تایلندی، بوکس تایلندی، حرکات نمایشی فیل‌ها و نمایشگاه صنایع دستی این کشور استفاده می‌شود.

رز گاردن بانکوک

رودخانه کوای

رودخانه کوای در غرب بانکوک قرار دارد. این رودخانه با طبیعت دیدنی اطراف آن یک مقصد گردشگری مهم در تایلند محسوب می‌شود. پلی که بر روی این رودخانه در زمان جنگ جهانی دوم ساخته شده است از جاذبه‌های این رودخانه زیبا است. از روی این پل قطار عبور می‌کند و مسافران می‌توانند با سوار شدن به قطار و عبور از این پل به دیدن قبرستان اسیران متحدین در جنگ جهانی دوم بروند.

بازار شناور بانکوک

خرید از روی قایق مطمئناً یکی از تجربه‌های جذاب سفر به بانکوک است. فروشندگان زیادی هر روزه با قایق‌های خود به کانال شهر بانکوک در جنوب غربی این شهر می‌روند و محصولات خود از جمله میوه و سبزی و لباس را به فروش می‌رسانند. وجود محصولات مختلف با رنگ‌های زیبا می‌تواند بهترین مکان برای خرید سوغاتی باشد. تجربه خرید سنتی بر روی آب برای بسیاری از گردشگران تور تایلند جذاب خواهد بود.

بازار شناور بانکوک

دنیای وحش سافاری

دنیای سافاری بانکوک با مساحت ۲۰۰۰ کیلومتر مربع بزرگترین باغ وحش تایلند به حساب می‌آید؛ که شامل دو قسمت است. یک قسمت پارک حیوانات است که به نگهداری حیوانات وحشی از جمله شیر، ببر، خرس، زرافه و انواع پرندگان می پردارند. مسئولان این پارک این امکان را فراهم کرده‌اند که گردشگران تور تایلند با سوار شدن بر روی ماشین‌هایی مخصوص و امن از میان حیوانات این باغ وحش عبور کنند. قسمت دیگر پارک آبی که در آن حیوانات دریایی مانند دلفین، سگ ماهی و همچنین پرندگان نگه داری می‌شوند.

دنیای وحش سافاری

شهر سوخته آیوتایا

یکی از قدیمی‌ترین بناهای کشور تایلند شهر سوخته آیوتایا است که در ۸۹ کیلومتری شمال بانکوک قرار دارد. این بنا با معماری چشم نواز خود مکان پادشاهی بسیاری از حاکمان تایلند در دوره‌های مختلف است. این مجموعه زیبا یکی از مراکز تمدنی آن مناطق از قرن ۱۴ تا ۱۸ میلادی بوده است. اکنون مکانی جذاب برای علاقه مندان به آشنایی با تمدن قدیم تایلند و همچنین جنوب شرق آسیا است.

مزرعه تمساح بانکوک

این مزرعه در حقیقت پارکی است که حیوانات مختلف اعم از تمساح، فیل، شیر، میمون و مار نگه داری می‌شود ولی آن چیزی که این پارک را دارای شهرت جهانی کرده است تمساح‌های آن است. این مزرعه دارای بزرگترین مرکز نگه داری کروکودیل در جهان که بیش از سی هزار تمساح از انواع مختلف و از نقاط مختلف جهان در آن پرورش می‌یابند و محل جذب گردشگران تور تایلند از کشورهای مختلف جهان است.

خیابان ساخومویت بانکوک

گردشگرانی که علاقه مند هستند تا نقاط مدرن تایلند را نیز مشاهده کنند خیابان ساخومویت شهر بانکوک یکی از گزینه‌های خوب برای آن‌ها خواهد بود. خیابانی که یکی از طولانی‌ترین خیابان‌ها محسوب می‌شود که تا مرز کامبوج ادامه دارد. در اطراف این خیابان ساختمان‌های مدرن، مراکز خرید بسیار و خرده فروشی‌های متعدد وجود دارد که گردشگران می‌توانند با قدم زدن در این خیابان علاوه بر خرید سوغاتی، با تایلند مدرن نیز مواجه شوند.

خیابان ساخومویت بانکوک

جاذبه‌های دیدنی پاتایا

از مناطق مهم گردشگری تایلند بعد از بانکوک می‌توان شهر ساحلی پاتایا را نام برد که ۱۶۵ کیلومتر با بانکوک فاصله دارد و در جنوب شرقی این کشور واقع شده است. این شهر نیز مانند بسیاری از نقاط تایلند طبیعتی سرسبز و استوایی دارد و سالانه نزدیک به شش میلیون نفر را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می‌کند. شهرت جهانی پاتایا بیشتر به خاطر محلات تفریحی شبانه‌ای است در آن قرار دارد؛ اما مراکز گردشگری متعدد آن برای هر مسافری جذاب است مانند باغ استوایی نانگ نوچ، معبد یانسانگ وارارام، جزیره مرجان، مزرعه فیل‌ها، باغ وحش پاتایا.

جاذبه‌های دیدنی پوکت

پوکت یکی از سه شهر گردشگری مهم تایلند است و به عنوان بزرگ‌ترین جزیره این کشور به‌حساب می‌آید. شهرت این جزیره به دلیل طبیعت سحرآمیز و منابع بسیار زیرزمینی به خصوص قلع است. پوکت ۸۶۷ کیلومتری بانکوک و در اقیانوس آرام قرار دارد. بهترین راه دسترسی از بانکوک به این جزیره از طریق هواپیما است که فرودگاه بین‌المللی پوکت این امر را میسر کرده است. از جاذبه‌های گردشگری تور پوکت می‌توان به سواحل، جزایر، معبد وات شالونج، پارک حیات وحش خاوپراتاو و جزیره فی فی نام برد.

جاذبه‌های دیدنی پوکت

مراکز خرید تایلند

مطمئناً برنامه بسیاری از گردشگران تور تایلند علاوه بر بازدید از دیدنی‌های خاص یک مقصد گردشگری، خریدن کالاها و اجناس برای خود یا به عنوان سوغاتی است. تایلند دارای مراکز متعدد خرید و بازارهای سنتی بسیاری است که نیاز مسافران را برآورده می‌کند. مراکزی که می‌توان از وجود اجناس مرغوب در آن‌ها مطمئن بود.

مراکز خرید بانکوک

شهر بانکوک از لحاظ داشتن مراکز خرید و فروشگاه‌ها غنی است. با شناسایی مراکز مناسب برای خرید، می‌توان اجناس باکیفیت و ارزانی را پیدا کرد. یکی از بازارهایی که شامل فروشگاه‌هایی با اجناس نسبتاً ارزان است

  • سیام اسکوئر (siam square) است
  • سیام دیسکاوری (siam discovery)
  • سیام سنتر (siam center)
  • توکیو (tokyo)
  • ام.بی.کی (mbk)

این فروشگاه‌ها در خیابان راما یکم قرار دارد. اما مراز خرید دیگری هم وجود دارد که عبارتند از :

  • سنترال ورلد پلازا (Central World Plaza)
  • زن (zen)
  • ورلد ترید سنتر (World Trade Center)

در ادامه همین خیابان قرار دارد که قیمت‌های مناسبی دارد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز در مناطق مختلف بانکوک وجود دارد که اجناس باکیفیتی در آن‌ها به فروش می‌رسد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای رابینسون و سنترال را می‌توان نام برد.

مراکز خرید بانکوک

مراکز خرید در نقاط دیگر تایلند

بزرگ‌ترین مراکز خرید در بانکوک قرار دارند اما در دیگر نقاط تایلند نیز مراکز خرید متعددی برای استفاده مسافران ساخته شده است. در پاتایا مراکز خرید جدیدی احداث شده است که از آن جمله می‌توان به مرکز خرید رویال گاردن پلازا، مرکز خرید مایک پاتایا، مرکز خرید سنترال فستیوال و مرکز خرید اوت لت پاتایا اشاره کرد. در پوکت هم فروشگاه‌های زیادی وجود دارند. مرکز خرید سنترال فستیوال و مرکز خرید جانگ سیلون را می‌توان نام برد که بهترین برندها را می‌توان در تور تایلند پیدا کرد.

مراکز خرید در نقاط دیگر تایلند | بازار چاتوچاک

منبع : تور ارزان قیمت تایلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *